Som vi tidigare berättat kommer vi till den kommande säsongen att byta bokningssystem till Sweetspot. Anledningen till detta är att förbättra tillgängligheten och optimera golfspelsmöjligheterna för dig som medlem på våra 19 banor.

För att hjälpa dig att komma igång på bästa sätt, så har vi sammanställt en liten ”lathund” som vi hoppas att du ska uppskatta och som ger dig en ökad förståelse för vårt nya bokningssystem och dess funktioner. Läs mer nedan:

Boka starttid:

Allt spel på våra banor bokas via Sweetspot-appen eller via www.golfstar.se och du som bokar är ansvarig för att bokningsreglerna efterföljs. Syftet är att kunna härleda alla bokningar till en bokningsägare. Du kan självklart boka in dina golfvänner. Avbokning eller förändring av antalet spelare i er starttid ska ske senast 3 timmar före start. Starttider kan bokas upptill 30 dagar i förväg.

Bokningsägare – vad är det?
Sweetspot har som många andra bokningssystem att personen som gör bokningen också är ansvarig för bokningen. Det är framförallt viktigt när det kommer till betalningar. Fördelar för er medlemmar är att det alltid finns en ansvarig för alla bokningar, vilket kommer leda till mindre antal ”No shows” (spelare som inte dyker upp till sin tid), vilket i sin tur skapar en ökad tillgänglighet för dig som medlem.

Det innebär också att om en bokningsägare vill avboka sig själv, så kommer alla spelare i bokningen avbokas. Någon av de andra spelarna får då göra en ny bokning med rätt spelare om de vill spela. Det blir då den spelaren som är bokningsägare för den nya bokningen.

Golfvänner i Sweetspot:
I Sweetspot kan du koppla alla kontakter du har i din telefonbok i telefon som golfvänner. Det förutsätter dock att de har ett Sweetspot-konto. Om de inte har det, kan man skicka en snäll begäran om att de ska skapa ett konto, så ni kan bli golfvänner. Golfvänner i Sweetspot är inte detsamma som golfvänner iMin Golf” och går därmed inte att föra över.

Bokningsregler:
Nuvarande bokningsregler innebär att du ges möjlighet till en, två eller tre samtida bokningar beroende på vilket medlemskap du har hos oss. Starttider kan bokas upptill 30 dagar i förväg.

Samtidiga bokningar – vad är det?
Det är antalet bokningar du kan ha samtidigt. Se våra olika medlemskapen, för att se hur många samtidiga bokningar respektive medlemskap innehåller. Så snart du spelat (eller avbokat) en starttid kan du boka en ytterligare starttid.

Ankomstregistrering:
Ankomstregistrering ska ske senast 15 minuter i förväg. Alla starttider som inte är ankomstregistrerade debiteras med en ”No show-avgift” på 500 kr/medlem på våra 18-hålsbanor och 300:-/medlem på våra 9-hålsbanor. Greenfeegäster debiteras med gällande greenfeeavgift.

Ankomstregistrering sker antingen direkt i appen eller på plats i receptionen på anläggningen. Personlig ankomstregistrering gäller, d.v.s. en person kan inte ankomstregistrera en hel boll själv, utan var och en av spelarna måste göra det personligen. Du kan ankomstregistrera dig i appen när du är inom 500 meter från klubbhuset. Dock tidigast 30 minuter innan din starttid.

Digitala scorekort & registrera runda:
Ni kan få digitalt scorekort till ”OnTag”-appen. När rundan är klar kan du välja att registrera rundan till ”Min Golf” direkt från ”OnTag”-appen.

Handicap registrering:
Om du inte registrerar din runda via ”OnTag”-appen in i ”Min Golf”, så får du gå in och registrera din HCP-grundande runda manuellt via ”Min Golf”.

Tävlingsanmälan:
Tävlingsanmälan görs likt tidigare i ”Min Golf”.

Greenfee:

När det gäller greenfee kommer vi under 2022 implementera en dynamisk prissättning för våra starttider på samtliga av våra banor. Priset avgörs av tidpunkt under säsongen samt vilken tid på dagen och vilken bana du som gäst vill spela. Detta för att sprida ut vårt gästspel och öka tillgängligheten för våra medlemmar på våra banor. Greenfee förbetalas i samband med att bokningen görs och betalas av bokaren. Som medlem har du alltid 25% rabatt för dina gäster (upptill 3 gäster i samma boll) när de spelar med dig och bokas in av dig. Erlagd greenfee återbetalas endast om avbokning sker mer än 3 timmar före starttiden.

Vi hjälper dig:
Önskar du hjälp med att ladda ner Sweetspot appen eller har frågor kring bokningssystemet, så hjälper vi dig gärna. Vänligen kontakta i så fall Kundtjänst på följande e-postadress: kundtjanst@golfstar.se eller kom in i någon av våra receptioner, så hjälper vi dig.

Tekniska problem i Sweetspot-appen?
Om tekniska problem uppstår i appen, t.ex. att kortbetalningen inte fungerar, då ska du göra följande när problemet har uppstått:

1. Skaka på telefonen – så kommer en ny vy upp “Rapportera ett fel”
2. Beskriv i text vad problemet är
3. Tryck på knappen för att skicka in

Då går det direkt till Sweetspots tekniska support, som kommer sköta kontakten direkt med dig för att lösa problemet.

Ytterligare svar på vanliga frågor finns på Sweetspots support sidor. Klicka här

Varmt välkomna till en ny säsong tillsammans med oss på GolfStar!